Followers

Wednesday 11 July 2012

Hemoglobin Meningkat Dalam Masa 2 Minggu, Tanpa Ragu-ragu Berpantang Dengan Set Bersalin Shaklee!

Kehamilan menuntut seseorang ibu sentiasa kuat & cekal dalam menghadapi hari2 sebelum kelahiran bayi yg comel. Pengalaman seseorang ibu juga berbeza tak kira pada 1st trimester (masa ni selalunya morning sickness melanda), 2nd atau 3rd trimester. Yang sangat perlu diberi perhatian ialah pada trimester awal iaitu di mana pada peringkat ini, bayi sedang terbentuk. Maka pemakanan si ibu adalah amat penting agar kejadian bayi diharap sempurna fizikal & mental. Insya allah... 

Ikuti kisah Tuty yg mula mengambil Vitamin Kehamilan Shaklee untuk membantu meningkatkan tahap Hemoglobin darah semasa mengandung anak sulung. Kisah ini dipetik dari blok buahatikusayang.

*************************

Kisah cinta saya dan Shaklee bermula pada awal tahun 2011 semasa saya mencari supplement untuk membantu meningkatkan tahap hemoglobin (HB) saya. Oh, masa itu saya sedang mengandung 7 bulan dan pemakanan supplemen diwajibkan untuk menjamin pertumbuhan bayi di dalam perut saya. Pada mulanya saya hanya mengambil supplemen yang diberikan oleh Kl**ik Kesi**tan secara PERCUMA di tempat saya untuk meningkatkan bacaan HB tetapi tiada perubahan walaupun setelah sebulan berlalu.

Saya mencari alternatif lain dan alhamdulillah telah dipertemukan dengan Shaklee yang saya kenali di blog genkimomma secara tidak sengaja. Itulah kuasa carian enjin google. Mungkin anda juga berjumpa dengan mychibibox dengan cara yang sama. Secara jujur, saya telah jatuh cinta dengan Shaklee dan meneruskan pengambilan vitamin Shaklee sehingga sekarang. Saya tidak sayang untuk memperuntukan sedikit bajet untuk menyediakan payung kesihatan saya sebelum hujan sakit menimpa saya.

Terlupa pula, bacaan HB saya telah meningkat melepasi tahap normal setelah 2 minggu mengambil Shaklee. Tentulah gembirakan sebab tidak perlu ambil darah lagi. Badan saya pun terasa lebih sihat dan sangat bersemangat

Bayangkan selepas bersalin pada pukul 4 petang, saya tidak terus tidur keletihans ebaliknya bagai ada satu aura yang membolehkan saya berjaga sehingga pukul 11.30 malam

Semasa berpantang juga saya mengamalkan vitamin Shaklee kerana tidak mahu mengambil jamu yang boleh membawa kepada masalah bayi jaundice, susu badan kering dan paling penting, saya tak suka baunya. Jururawat juga memuji luka jahitan *tut* saya yang beransur elok dan cantik selepas 4 hari melahirkan permata hati, Amni-chan. Jiran saya pelik kerana saya sangat aktif seolah-olah bukan seperti orang dalam berpantang.

Apa yang saya suka tentang Shaklee???

•Saya sangat bertenaga pada trimester ke 3 sedangkan saya mengalami alahan yang teruk masa 5 bulan pertama. Bayangkan kalau apa yang dimakan semuanya akan dikeluarkan balik. Badan pun sudah tentu menjadi lemah.

•Saya tidak jatuh sakit akibat keletihan sepanjang tempoh berpantang walaupun kekurangan masa tidur yang kadangkala hanya 4 jam sehari.

•Badan Amni-chan sangat tegap sejak hari dilahirkan dan dipuji oleh ibu serta rakan-rakan yang datang melawat. Bayangkan baru sejam lahir, Amni sudah menggerakkan kepalanya ke kiri dan kanan. Inilah penangan BAYI SHAKLEE.

•Saya rasa selamat mengambil Shaklee kerana tiada gel silika yang biasa kita temui di dalam kotak kasut dan sebagainya. Semasa saya bekerja di kilang dahulu, gel silika diletakkan untuk menyerap kelembapan di dalam bungkusan.

•Dan banyak lagi kelebihan Shaklee yang saya akan kongsikan..

*************************

Wah...betul ke apa yg Tuty rasa ni? Tak cuba tak tau. Bila dah tau mesti terus jatuh cinta!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Boleh hubungi saya di 012-3794525 atau emailkan ke nshafez@gamil.com atau FB saya : Noor Shafiza untuk sebarang pertanyaan. 

No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget