Followers

Wednesday 14 August 2013

Garlic Shaklee Hebat!!

-sekadar hiasan-

Musim perayaan ni, macam-macamlah makanan yg akan masuk ke perut kita. Lebih-lebih lagi makanan yg berlemak berminyak semua tu...dari lemang, rendang semuanya tinggi kolestrol. Kalau nak jaga makan & tak makan, rasa rugilah pulak. Yelah bukan selalu pun nak makan semua tu. Pengambilan Garlic sangat membantu mencegah kenaikan paras kolestrol dalam tubuh kita. 

Pada hemat saya, makanan kita yang kaya dengan protien, kolestrol akan membuatkan kepekatan darah semakin meningkat terutama apabila menu kita adalah sama sepanjang minggu. Darah yang pekat itu kemudiannya akan membentuk lapisan lemak dan semakin menebal sehingga menjadikannya plak dalam salur darah. Maka apabila tiada usaha untuk mencairkan, ini boleh menyebabkan kita mendapat penyakit yang tidak diingini seperti sakit jantung [ akibat kolestrol] malah kepekatan darah juga menyebabkan kita mudah mendapat penyakit yang lain tanpa kita sedari.

Garlic memainkan peranan yang sangat penting. Ia membantu mencairkan darah walau bagaimanapun ia hanya boleh diambil dengan makanan yang berat. Lebih mudah ialah dimakan selepas heavy meal seperti lunch dan dinner. Pengambilan air juga sangat penting bersama pengambilan apa jua supplement supaya membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik dan membantu melancarkan sistem tubuh badan kita.

Pada pendapat peribadi saya, Garlic sangat membantu dalam mencegah sebarang ketumbuhan kerana fungsinya mencairkan darah. Oleh kerana itulah ia tak sesuai untuk ibu yang mengandung dikhuatiri mengalami komplikasi atau keguguran.

Bagi kalian yang mengalami senggugut yang teruk, ada masalah kolestrol yang tinggi, kepekatan darah yang tinggi, bagus amalkan garlic... ia sebagai rawatan alternatif selain bergantung pada ubat doktor.



Kepentingan utama bawang putih : 

  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
  • Menurunkan tekanan darah
  • Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
  • Berfungsi sebagai anti-oksidan
  • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bantu rawat asthma



Cara pengambilan : 2 biji selepas makan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit. 

Jika berminat untuk mendapatkannya boleh hubungi saya :
FB : Noor Shafiza 
HP : 012-3794525
Emel : nshafez@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget