Followers

Wednesday 28 October 2015

Masalah tombong ( rahim jatuh)

" Kak, saya nak bagitau ni... akak ingat tak saya pernah cerita pasal saya ada masalah rahim jatuh. " - sapa Liza masa kami terserempak di pasaraya.

"Aah... ingat. Awak ada cakap kat akak aritu, sampai berguling2 sakit perut. Sakit pinggang lagi. Macam mana sekarang?"

"Itu yang nak cerita kat akak ni... masa akak suh cuba jus sengat tu, saya buat dengar tak dengar je. Bukan tak percaya pada akak, tapi saya dah FED UP nak cuba macam2 produk tapi tak berkesan. Harga masing2 boleh tahan. Nak maintain makan tu memang susah."

Sambungnya lagi...

"Tapi, satu hari ni, saya ada terbaca satu iklan fb tentang jus ni. Kebetulan pula, cerita testimoni tu sama plak dengan saya. Saya pun apa lagi, Whatsapp la laju2 seller tu. Bagus betul seller jus tu kak, dia bagi penerangan lengkap berdasarkan masalah yang kita hadapi. Rupanya, baru saya tahu, masalah RAHIM JATUH ni disebabkan masa PANTANG aritu, saya TAK JAGA betul2. Lasak sangat dan CULAS makan jamu yang mak saya buatkan. Sekarang padan muka sendiri kan!"

"Bila saya dah amalkan jus tu, SubhanaAllah kak... betul cakap akak. Sedap giler jus tu. Rasa macam minum jus delima asli. Kat bawah saya tu, sebelum ni macam ada BEBOLA nak terkeluar tapi sekarang dah TAKDE. Yang lagi best, lagi terasa gripnya, tak lah be-cak dan long.gar bila bersama. RISAU kak, campur MALU bila suami dok komplen..."

Fuhhh... panjang lebar Liza ni dok bercerita. Ngeri plak aku dengar cerita tom.bong ni. Walaupun, aku tak pernah mengalaminya, tapi dari pembacaan aku, ada beberapa KESAN kepada yang menghadapinya.

Antaranya:

+ Sukar kawal kencing
+ Gangguan hubungan in-tim
+ Sakit pinggang
+ Rasa seperti bebola di va*gina
+ Ke^putih^an dan len^dir yang banyak

Tom^bong ni terjadi apabila satu keadaan di mana rahim jatuh ke bawah dan kadang-kala terkeluar dari saluran faraj.

Keadaan ini biasanya disebabkan oleh ligamen dan otot yang biasanya memegang rahim pada kedudukkan asal menjadi lemah akibat dari kehamilan dan kelahiran.

Justeru itu rahim seakan-akan melorot ke bawah melalui saluran faraj.

---------------
Puan ada masalah yang SAMA seperti Liza?

Jangan segan silu, contact / whatsup sha 012.3794525

No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget