Followers

Tuesday 20 November 2012

Vitamin Shaklee terbukti - Kesan kulit terbakar beransur pulih seawal 9 hari selepas kejadian


Selamat petang...

Terdetik di hati saya ingin berkongsi tentang satu kisah 'ajaib' daripada Kak Marina tentang keberkesanan vitamin Shaklee ke atas seorang kanak-kanak yg melecur di muka akibat disambar api.

Cerita yang ingin saya kongsikan pada entri saya kali ini adalah berkenaan kejadian kulit muka melecur akibat disambar api yang telah terjadi terhadap anak salah seorang distributor dalam kumpulan Euphoria iaitu Puan Hasliza Zakri

Alkisahnya, si anak kecil yang bernama Haqiz ini sedang melihat longgokan sampah di luar rumah yang sedang dibakar. Tanpa disedari, ada sebotol air freshener ambi pur dalam longgokan sampah tersebut. Jadi, bila dah pressurised ... meletuplah jawabnya dan api yang menyala tadi terus menyambar muka si Haziq. Gambar di bawah adalah gambar Haziq pada hari kedua selepas kejadian, hari kelima dan hari kesembilan.


Tak dapat saya bayangkan azab dan kesakitan yang terpaksa ditanggung Haziq sebaik selepas kejadian. Sedangkan terkena percikan api pun dah terasa pedihnya. Mujur Puan Liza cepat bertindak. Sejurus selepas kejadian, Puan Liza telah segera mencucikan muka anaknya dengan Basic H serta menyapu Herbal Blend Cream. 


Yang itu untuk penjagaan luaran. Untuk dalaman pula, Haziq telah diberikan Mealshakes dan Chewable Vitamin C. Kenapa Puan Liza memilih dua produk ini sebagai kegunaan dalaman? Kerana Mealshakes kaya dengan protein yang dapat membantu pembentukan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel kulit mati yang telah tercedera, mengandungi 24 vitamin dan mineral bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan luka serta memberi warna kulit yang lebih sekata. 

Chewable Vitamin C pula membekalkan 100mg vitamin C yang diperlukan untuk pembentukan kolagen bagi pemulihan kulit wajahnya selain membantu meningkatkan imuniti agar tidak luka disambar api tersebut tidak mudah dijangkiti kuman.

Sementara itu, selepas kulit mati di wajah Haziq habis mengelupas secara keseluruhannya apabila memasuki hari yang ke 9 selepas kejadian, Puan Liza telah mula menggunakan Vitamin E yang telah dipecahkan daripada kapsul Vitamin E Shaklee untuk diratakan ke seluruh muka Haziq bagi membantu memudarkan parut kesan terbakar anaknya. Cucian Basic H dan sapuan Herbal Blend Cream juga masih diteruskan bagi mengekalkan kelembapan dan memulihkan keadaan kulit wajah Haziq.


Dan ini pula gambar terbaru selepas 3 minggu menggunakan produk-produk Shaklee. Alhamdulillah kelihatan kulit wajahnya telah beransur sembuh.  Cuma kesan-kesan parut masih kelihatan namun dengan penggunaan berterusan, saya yakin, Insyaallah kulit wajah Haziq pasti akan pulih sepenuhnya seperti sedia kala. 

Akhir kata sebelum saya mengakihir entri ringkas saya pada petang ini, ingin diingankan agar setiap individu terutama sekali orang dewasa untuk menitikberatkan keselamatan di dalam mahupun diluar rumah kerana malang tidak berbau. Kejadian yang seumpamanya boleh menimpa kita andai kita tidak berhati-hati. Dan juga elakkanlah daripada melakukan kegiatan membakar sampah kerana ianya bukan saja boleh mencemarkan alam persekitaran malah boleh mengundang bahaya.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Nak tahu vitamin mana yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya di :

My ID : 885212
H/P: 012-3794525 atau 
Email: nshafez@gmail.com atau 
FB : Noor Shafiza untuk sebarang pertanyaan.  


2 comments:

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget