Followers

Monday 9 June 2014

CAROTOMAX

Tahukah anda!! Vitamin A adalah sejenis vitamin larut lemak yang hadir dalam 2 bentuk iaitu:

i.  Retinoids – berasal dari sumber haiwan.
ii. Carotenoids (Pro-Vitamin A) – berasal dari sumber tumbuhan.

Mengapakah sumber Vitamin A dalam bentuk Beta Carotene lebih baik dari sumber terus Vitamin A?
Beta Carotene bukan sahaja antioksidan yang sangat baik, malah ia mempunyai pelbagai nutrien. Beta Carotene hanya akan ditukar kepada Vitamin A oleh badan, apabila badan memerlukannya. Maka, Beta Carotene merupakan bentuk penyimpanan Vitamin A yang tiada toksik.
Vitamin A biasa, apabila disimpan di dalam badan di dalam kuantiti yang tinggi akan menjadi sangat toksik! Sebaliknya, Beta Carotene sangat selamat di dalam badan kita walaupun di dalam kuantiti yang besar! Suplemen Beta Carotene yang baik perlu mengandungi lebih kurang 5000 IU Vitamin A - ini adalah dos yang disarankan!



Fungsi Vitamin A:
(1) Menghalang rabun malam.
(2) Memelihara sel di permukaan dalaman dan luaran badan.
(3) Menghasilkan sel istimewa yang mengeluarkan mukus.
(4) Memperhebatkan sistem imun dengan meningkatkan fungsi sel darah putih.


Beta Carotene turut mempunyai fungsi yang sama seperti Vitamin A kerana ia akan ditukarkan kepada Vitamin A apabila badan perlukannya. Kelebihannya, Beta Carotene juga merupakan anti-oksidan yang sangat kuat dan mempunyai fungsi lain kepada tubuh.
Dalam beberapa kajian, paras Beta Carotene yang tinggi di dalam badan telah menunjukkan perlindungan kepada pertumbuhan sel kanser di sekurang-kurangnya 10 lokasi badan kita. Kelenjar “thymus” bantu mematangkan sel melawan penyakit “T” di dalam sistem imun kita. Memandangkan Beta Carotene mempunyai peranan kepada kesihatan “thymus”, Beta Carotene di anggap sebagai menstimulasi imun!.

Berapa banyakkah dos Beta Carotene yang dicadangkan?
Mengikut soal selidik, secara purata, biasanya penduduk di Amerika mengambil 2,500 IU Beta Carotene sehari. Pengambilan suplemen Beta Carotene menjadi pilihan sesetengah individu, kerana sukar untuk mendisiplinkan diri untuk mengambilnya dari sumber makanan setiap hari. Ini kerana, kebanyakan makanan yang mengandungi Beta-Carotene adalah tidak berapa enak.
Kebanyakan pengkaji menyarankan pengambilan 10,000 ke 25,000 IU Beta Carotene sehari. Ahli Fizik yang menjalankan kajian di Harvard mengambil 83,000 IU berselang hari.

CarotoMax1
Shaklee CarotoMax 

Di Shaklee, Vitamin A Shaklee adalah dari jenis caretonoids, atau pro-vitamin A yang akan ditukarkan menjadi vitamin A bila diperlukan. Dahulunya ia dikenali sebagai Beta Carotene. Setelah dipertingkatkan formula, Vitamin A Shaklee kini dikenali sebagai CarotoMax.
Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik! 

CAROTOMAX 
merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap. Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.



CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk :
• Memelihara kesihatan yang baik. *
• Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu. *
• Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir. *


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Selain CarotoMax, Vitamin A juga boleh didapati dalam Shaklee Vita-Lea.



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit. 

Sertai saya dan dapatkan peluang ini sekarang. Maklumat lanjut hubungi saya dibawah :









No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget