Followers

Monday 10 December 2012

Ada apa dengan Set J ( Ibu hamil )

Tubuh wanita mengalami banyak perubahan semasa kehamilan untuk tumbesaran bayi di dalam kandungan dan juga sebagai persediaan untuk proses bersalin dan selepas bersalin. Nutrisi yang baik dan mencukupi adalah penting semasa tubuh wanita mengalami transformasi ini.
Di sini kami juga menyediakan set bagi ibu2 yang sedang hamil. Vitamin2 ini selamat untuk ibu dan juga kandungan :


SET J-1 (Trimester I )
  • Vita-Lea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix 

SET J-2 ( Trimester II dan III)
  • Vita-Lea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard 


Apa yang terkandung dalam set ini?

Vita-lea Iron formula : 
Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.

B complex : 
lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Vitamin C : 
membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh

Ostematrix : 
kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.

Pengambilan Kalsium turut membantu dalam pelawasan dan juga penyusuan susu ibu. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

OmegaGuard : 

membantu pembentukan sel otak janin. Pengambilan hanya dibenarkan selepas bulan ke-4 kehamilan (trimester ke-2). Anak-anak yang ibunya mengambil suplemen Omega-3 juga mempunyai nilai yang lebih tinggi pada koordinasi mata dan tangan, kemampuan berbicara, lamanya waktu berbicara, dan jumlah kosa kata yang mereka miliki berbanding dengan kanak-kanak yang ibunya tidak mengambil Omega-3.

Testimoni daripada (FB Group Shaklee) Puan Adha Edi:

Tadi saya pergi check up seperti biasa di Putra Medical Centre Sg buloh. So, sy tanye Dr.gynee saya iaitu Datuk Dr. Zarul yg sy stop mkn obimin dan kwn sy suggest sy amik vitalea, vitamin B dan vitamin C Shaklee... sy tunjukla sekali botol tuh kat Dr. Then Dr. Zarul senyum dam tgok setiap botol tuh dan bile die tgok botol Vitalea tuh , Dr. ckp...this is the best n important...okey, u can consume all these..so nk mkn vitamin ni je pon boleh without obimin...hehehhe...so, bile da reconfirm dgn Dr. lega la sikit...so, thanks ek kengkawan shaklee ku :-)



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Nak tahu vitamin mana yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya di :

My ID : 885212

H/P: 012-3794525 atau 
Email: nshafez@gmail.com atau 
FB : Noor Shafiza untuk sebarang pertanyaan.
 



No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget