Followers

Friday 7 December 2012

Kenali Vitamin C Shaklee

Mahukan kulit cantik, cerah, gebu dan anjal gituu...hanya amalkan setiap hari dengan vitamin C Shaklee untuk kesihatan dan kecantikan. 


Tahukan anda 1 tablet vitamin C  = 500mg = 7 1/2 biji buah oren. (takkan kita nak makan buah oren 71/2 biji sehari untuk dapatkan kulit yang cantik..mampukah anda?!!!)





Apa yang hebat dengan Vitamin C Shaklee ni???!!


Bila anda ingin mendapatkan Vitamin C, pastikan vitamin C anda mempunyai 2 ciri ini iaitu bersifat pelepasan masa ( sustained release) dan dilengkapi dengan bioflavonoid. Vitamin C adalah vitamin yang larut air di mana badan kita akan mengeluarkan lebihan vitamin C yang tidak digunakan oleh badan selepas 2-3 jam pengambilan.


Sustained release bermakna dos vitamin C tidak dilepaskan sekaligus. Shaklee Vitamin C bertindak membekalkan 100mg setiap sejam dan sebiji Vitamin C akan kekal selama 5 jam di dalam badan kita.


Oh, Vitamin C memerlukan bioflavonoid untuk penyerapan optima ke dalam badan kita.


Ini yang saya suka dengan supplement Shaklee.Setiap produk akan digabungkan dengan unsur-unsur penting bagi memastikan vitamin itu dapat berfungsi pada tahap optima. Cuba check botol vitamin anda. Ada 2 ciri yang saya nyatakan di atas??


Sustained Release & Bioflovoniod.


Jom dapatkan Shaklee Vitamin C anda sekarang. Pastinya natural supplement untuk kesihatan anda. Kalau rasa hidung tu selalu berhingus atau bangun pagi je selsema, anda memang perlukan vitamin C untuk tingkatkan antibody badan




Khasiat Vitamin C:

  • meningkatkan sistem pertahanan badan
  • stress meningkatkan keperluan vitamin C
  • perokok dan orang sekelilingnya memerlukan vitamin C
  • sejenis kolagen seperti glu yang melekatkan sel-sel
  • mencegah gusi berdarah
  • membantu menyembuhkan luka
  • memerangi kimia toksik
  • menyingkatkan selsema
  • bertindak sebagai antioksida


TESTIMONI DRPD GENG SHAKLEE GBS


Nur Hidayah Ismail


PENGALAMAN SELEPAS AMBIL VITAMIN C.

saya nak share ....Sebelum ni, jika saya demam pasti akan ke klinik dah suhu badan akan naik dan lambat untuk sembuh kembali..Tetapi bila saya dah mula ambil vitamin C Shaklee badan pun rasa cergas dan senang untuk pergi kerja dan yang paling penting, tiada istilah perkataan ambil MC (Cuti Sakit)..Sebenarnya saya baru je ambil Vitamin C SHAKLEE ni..Kulit pun rasa licin dan tegang..


Ramyah


Biasa kita dengar, vitamin C untuk selsema @ kulit cantik, dan senang kita beli di mana-mana. Saya pun begitu jugak, agak2 nak kena selsema tu, beli jelah mana yang ada. Tapi end resulttakdelah menarik pun, samada kurang berkesan @ sama je.

Sejak pertengahan tahun lepas, memang amalan pemakanan sihat saya lari. So, masalah kekurangan nutrisi menjadi-jadi. Bermula dengan gusi berdarah, sakit sendi lutut, demam sekali sekala dan selsema berpanjangan. Seperti biasa bila berjumpa doktor, ubat yang saya bawak balik adalah ubat selsema & antibiotik. Walaupun saya memang tak suka ubat apatah lagi antibiotik, namun pejam mata, telan jelah. Pada masa yang sama, saya tetap makan vitamin c yang ada. Memang berbulan2 tak ada perubahan, yang ada hanyalah selsema yang kronik & amat mengganggu aktiviti harian.


Bulan Mei adalah percubaan saya bersama vitamin C shaklee. Ini kes try & error lah. Hampir sebulan, baru saya perasaan yang saya tak perlukan apa-apa helaian tisu ataupun paket tisu. Rupa-rupanya saya sendiri tak menyedari yang selsema saya dah pulih, kering betul !!! Alhamdulillah, wow it works...hanya dengan sebiji sehari 

je, 180 biji sebotol samada untuk 180 hari atau kurang apabila tambah dos menjadi 2 biji

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila consult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 



No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget